Friday 17 April 2020

Nissan V37 Skyline Dilaporkan Tersedia pada 2021, Pengisi Sementara GT-R

Render Nissan Skyline V37 Diromorkan akan hadir pada 2021. Sumber: bestcar.jp


Sedan Nissan V37 Skyline telah mengalami perbaikan di Jepun pada tahun 2019 dengan mengadopsi lambang empangan Nissan V-Motion grill dari lambang Infiniti. Namun, peminatnya menunggu kehadiran sedan pantas ini dalam bentuk perubahan besar. Khabar angin menyatakan bahawa model baru akan hadir pada bulan Disember 2021.



Menurut majalah Jepun Best Car, generasi seterusnya V38 Skyline belum mempunyai rangkaian model bukan hibrid seperti anjakan kapasiti enjin turbo 6 silinder 3.0 LV semasa. Sistem hibrid yang menggabungkan enjin turbo dan e-POWER akan diperkenalkan, dan model berprestasi tinggi yang dikatakan mampu menyemburkan tenaga sekitar 435ps dengan tork maksimum 700Nm.
Facelift 2019



Walaupun prestasinya belum diperjelaskan, kereta baru ini dijangka lebih hebat daripada 400R kelas yang lebih tinggi. Dan jika sistem hibrid dipasang sebagai bonus, ia pasti menambahkan daya kilas dan ekonomi bahan bakar.



Di samping itu, Nissan nampaknya mempunyai rancangan untuk memperkenalkan spesifikasi 5 EV dan 5 kereta dengan spesifikasi e-POWER pada tahun 2022. Sebagai tambahan kepada gen baru V38 Skyline, versi perubahan kecil akan dikeluarkan pada bulan Jun, Nissan Kicks baru, dan X-Trail yang dijadwalkan akan dikeluarkan pada Februari 2021. Kemudian Nissan Note yang baru dijadualkan akan dilancarkan sekitar Disember 2020, dan akhirnya Nissan Serena dengan e-Power dijadualkan untuk dilancarkan sekitar April 2021.




Hiroshi Tamura, Ketua Pakar Produk GT-R, mengatakan bahawa R36 GT-R berikutnya mungkin tidak muncul hingga 2027, tetapi dalam keadaan seperti itu, model berdasarkan R35 akan hadir. Rumor telah muncul bahawa model GT-R R35 Final Edition akan menjadi ketenangan dengan dilancarkan pada tahun 2022.



Best Car memanggil edisi terbaru model khas yang terhad kepada 20 unit sahaja, dan hanya jumlah yang sangat terhad dijual, dengan julat harga sekitar 40 juta yen, sebagai sebuah kereta domestik. Jadi model yang sangat mahal bahkan melepasi Lexus "LFA" yang paling mahal pada 37.5 juta yen pada pelancarannya.




Powertrain bergantung pada mesin turbo berkembar 3.8 LV 6 silinder berdasarkan model terhad khas GT-R 50 oleh Italdesign, yang dikembangkan bersama oleh Nissan dan Italdesign dengan jumlah keseluruhan hingga 50 unit. Dalam bentuk persaingan GT3, pengecas turbo VTEC dan versi Nismo yang ditingkatkan dengan intercooler yang lebih besar untuk meningkatkan prestasi crankshaft dan engine di dalamnya. Oleh itu, ada kemungkinan bahawa enjin ini dapat menghasilkan output maksimum 720ps dan tork maksimum 780Nm.


Ini di Indonesia. Harga di Malaysia memnag harga kayangan???

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online