Thursday 16 April 2020

Panduan Topeng Muka Yang Baik: Mana Yang Berfungsi Melawan Coronavirus?



Adakah topeng pembedahan lebih baik daripada topeng berbasikal - dan bagaimana dengan selendang sederhana yang melilit leher anda? Anda boleh menggunakan apa sahaja topeng muka untuk menghindarkan jangkitan wabak covid19 tanpa anda sedari.

Topeng telah menjadi titik perbalahan di kalangan komuniti saintifik semasa coronavirus

Tarik nafas dalam-dalam dan sediakan diri anda untuk keperluan Covid-19 terbaru yang tidak lama lagi untuk menyapu negara. Setelah berbulan-bulan diperintahkan untuk tidak menyusahkan diri kita dengan memakai topeng semasa wabak coronavirus, ini menjadi topik hangat sekali lagi.

Sir Patrick Vallance, ketua saintis Britain, telah mengakui sejak kebelakangan ini nasihat bahawa orang tidak boleh memakai topeng muka di khalayak ramai sedang dikaji. Komennya mengikuti komen yang dibuat oleh Dr David Nabarro, seorang saintis kanan Britain dengan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) yang telah mendakwa orang harus terbiasa dengan "realiti baru" dengan memakai penutup muka ketika berada di khalayak  umum.

Topeng secara rutin dipakai di China, Korea Selatan dan negara-negara lain di Timur Jauh yang telah menangani coronavirus sebelumnya dalam ingatan baru-baru ini. Pada awal wabak ini, banyak perbincangan di Barat adalah mengenai bagaimana memakai topeng adalah masalah budaya dan bukti saintifiknya sedikit.

Pemakaian topeng muka sangat penting sekarang kerana dikatakan wabak atau virus ini boleh berteraran di udara. Jika pemakaian topeng kita mampu untuk menghindarkan, apa salahnya kita memilih topeng muka uang sesuai. Terpulang kepada anda semua untuk memakai topeng muka seperti apa. Yang pasti, anda dapat melarikan diri daripada musuh yang sangat kecil dan tidak nyata di mata anda. Jom semua, kita jaga kita.

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online