Friday 17 April 2020

Manchester United Masih Berdegil Ingin Merekrut Jack Grealish

Pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer telah membuat keputusan mengenai perpindahan Jack Grealish dari Aston Villa. Walaupun kapten Villa telah melanggar peraturan pengasingan, keinginan MU untuk mendapatkan tandatangannya tidak reda.

Ole Gunnar Solskjaer




Sebelum ini, Grealish bertindak. Dia melanggar peraturan pengasingan, menghadiri pesta itu hanya beberapa jam setelah dia mengundang peminat untuk tinggal di rumah untuk menekan penyebaran virus korona atau Covid-19.


Walaupun terdapat kecurigaan kuat bahawa Grealish tidak berdisiplin dengan peraturan pengasingan, Solskjaer masih mahu membawa orang Inggeris berusia 24 tahun itu ke Old Trafford.


Pasukan The Red Devils sebelumnya dikaitkan dengan perpindahan pemain tengah kelahiran Birmingham, 10 September 1995. Solskjaer juga meminta Timbalan Ketua Eksekutif Ed Woodward untuk menanyakan mengenai Grealish pada musim panas dan pada jendela perpindahan Januari.


Tetapi usaha Man United tidak akan mudah. Kerana, Aston Villa nampaknya enggan melepaskan kapten pasukannya. Tetapi masa depan Grealish di kelab Birmingham tidak dapat dipastikan, sama ada mereka dapat mengelakkan penyingkiran dari Liga Perdana atau tidak.


Seperti yang dilaporkan oleh ESPN, Solskjaer kagum dengan kualiti kepemimpinan Grealish dan membuka peluang untuk membawanya ke United.


Grealish memulakan karier bola sepaknya dengan bergabung dengan akademi Aston Villa sejak dia baru berusia enam tahun. Dia kemudian bergabung dengan pasukan pertama pada tahun 2012. Setelah dipinjamkan di Notts County untuk musim 2013-2014, dia kemudian kembali untuk memperkuat Villa.


Aston Villa, yang menandatangani kontrak dengan Grealish hingga 2023, mungkin akan meminta wang tebusan sekurang-kurangnya 60 juta pound atau Rp 1,1 trilion jika MU ingin membawanya dari Villa Park ke Old Trafford.

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online