Saturday 18 April 2020

Menteri Ingkar Arahan PKP? Apakah Tindakan Kerajaan?

Tular mengatakan bahawa terdapat Menteri dan orang kenamaan ingkar PKP . Aduhhh....selama bermulanya tempoh PKP dah berapa ramai yang kena tahan kerana ingkar PKP. Ya lah...ada yang tinggal rumah dah lebih sebulan lamanya. Ada yang kena duduk di  asrama dan ada yang kena duduk di luar kawasan tempat tinggal. Namun, bila Timbalan Menteri dan juga orang kenamaan langgar arahan PKP, ini menjadi buah mulut netizen. Usahlah double standard dalam mengambil tindakan. Melalui gambar yang tular, siap ambil gambar makan makan lagi sama seperti yang berlaku di Kedah tempoh hari. 


Gambar baru ka lama ka???


Polis  akan mengambil tindakan terhadap orang yang berbeza Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) termasuk orang kenamaan, kata Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.


“Sesiapa saja, tiada siapa yang boleh menggunakan undang-undang, itu asasnya.


“Saya difahamkan sudah ada laporan-laporan polis yang telah dilakukan. Oleh itu, kita serahkan kepada polis untuk tindakan, ”katanya pada media sidang, petang Sabtu.


Dia berkata apa-apa kompilasi yang dialami sejak Jumaat setiap orang kenamaan yang didakwa menggunakan PKP semasa melawatnya ke beberapa lokasi.


Sejak Jumaat, tular beberapa keping gambar di media sosial seorang timbalan menteri dan exco Perak yang melihat bersama penduduk di Maahad Tahfiz di kawasan Lenggong.


Sejurus waktu itu, satu majlis makan beramai-ramai tanpa penjarakan sosial yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan.



Justeru , kita duduklah kat rumah agar rantaian Covid19 dapat diputuskan. Kita semua dapat melakukan rutin harian seperti biasa. 

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online