Sunday 19 April 2020

Limosin Mewah Gaya Toyota Vellfire ini, Digunakan Untuk Membawa Mayat Atau Jenazah



Toyota Vellfire adalah kenderaan mewah yang sesuai untuk melepak di pusat membeli-belah atau lokasi sejuk lain. Tetapi ini berbeza dengan di Jepun, salah satu pengubah TRG dari Prefektur Fukuoka mengusahakan Toyota Vellfire untuk mengangkut mayat. Kereta ini sebenarnya menggunakan Alphard, tetapi bahagian gril dan lampu yang diubah suai.


Gegaran limosin ini juga merupakan siri minivan dan limosin yang disebut Seri Emu Michibiki. Kenderaan ini menggunakan kereta sejuk seperti Nissan Estima, Nissan Elgrand, Toyota Alphard dan Vellfire yang baru.




Pengubah untuk menukar ukuran badan Vellfire ini lebih lama. Dimensi kenderaan ini adalah limusin panjang, yang berukuran 6,550 mm x lebar 1,850 mm x tinggi 1,900 mm. Selain panjang badan, ketinggian badan dibuat sedikit lebih rendah untuk keseimbangan badan kereta. Wheelbase telah diperluas hingga 1.600 mm.




Dilihat dari sisi, bodi diperpanjang jarak dari tiang B ke tiang C cukup panjang untuk meningkatkan kapasiti bagasi dan menyediakan ruang rel pemegang peti mati. Bentuk pintu belakang mengadopsi penetasan. Namun, kerana jarak roda yang panjang dan hanya empat tayar dipasang.




Bahagian dalam kereta ini sangat luas. Tempat duduk belakang menggunakan kerusi kapten dan sangat mewah dengan gaya lounge premium. Walau bagaimanapun, tempat duduk kulit kelihatan seperti kulit sintetik. Hanya berehat ketika memandu.

Sumber: Tempo.co

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online