Thursday 11 July 2013

Hari Pertama Ramadan VS Mercun Buatan Sendiri

           

              Hari pertama Ramadan telah menyebabkan dua orang pelajar menjadi mangasa mercun buatan sendiri. Hai....inilah orang kita yang sangat kreatif sehingga hari pertama Ramadan pun sudah bermain mercun. Bukan hari pertama Ramadan sebenarnya, hari Selasa semasa penulis sedang bermesyuarat di tempat kerja kedengaran satu letupan yang kuat. Rupanya pelajar sekolah menengah berhampiran bermain mercun sehingga dikejar polis. Inilah akibatnya jika nasihat orang tidak mahu didengari. 
            Ini cerita dipetik daripada surat khabar sinar harian. Dua pelajar lelaki sebuah sekolah menengah di Baling menjadi mangsa pertama mercun buatan sendiri di Kedah dalam satu kejadian kira-kira pukul 10.30 malam semalam.Mohd Aiman Amzar Jamsari, 13, cedera di muka dan tiga jari tangan kanan manakala rakannya Mohd Hanif Mohd Nawi, 14, pula cedera di muka. Nak tahu lebih lanjut...tentang dua pelajar yang dah glmour ni. Baca sinar harian ini.
                  Justeru kepada pembaca sekelian, tidak kiralah anda dewasa atau kanak-kanak, pelajar ka atau sesiapa sahaja. Jangan sesekali mencederakan diri anda dengan letupan mercun.....

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online