Friday, February 4, 2011

MEMANCING IKAN AIR TAWAR

Melihat entri saya di atas sudah tentu semua tahu salah satu hobi saya adalah memancing. Haa..kat sini saya akan menunjukkan kehebatan memancing walaupun tak lah sehebat orang lain. Saya percaya setiap orang ada hobi masing-masing. Orang kata memancing ni buang masa , buang duit dan buang segala-galanya. Tapi bagi saya dan geng-geng pancing lain tak beranggapan sedemikian. Haaa..ni salah satu kehebatan saya dalam bidang memancing... Gambar ni diambil masa pergi memancing kat Sungai Tandop Chegar Jitra , pada hari raya Cina Kedua. Ikan belida ini cukup cantik , agak-agak pembaca semua berapa kilo ikan belida ini ? Nanti saya bagi tau...kalau nak try pancing kat sini nanti saya bagi tau kat mana lokasinya.
Haaa...yang ni pula ikan-ikan yang terdapat dalam sungai tersebut...


Kalau rasa nak makan ikan pekasam lampam bolehlah hubungi saya. Promosi ikan pekasam la pula. Bukan saya yang buat..tapi ada lah. kalau nak tebgok pekasam tu rupanya lagu ni....


Ikan pekasam ni hanya ada kat Jitra sahaja..kalau nak coba atay try hubungi saya melalui emel lah ya.

Ini pula lokasi-lokasi yang pernah saya cuba menduga ikanya jantan atau betina. Tetapi kadang-kadang pulang hampa... Bawah Jambatan Pulau Pinang yang menenangkan
Ke Pulau Jerjak , Pulau Pinang yang menyeronokkan.


Ada lagi koleksi-koleksi hobi memancing saya ini...hobi ini bermula sejak kecil lagi. bila dah posting ke Pelabuhan Klang , lagi la seronok kerana berdekatan dengan laut. Apa lagi sampai sekarang pun dok memancing. Namun demikian , tak semestinya saya pulang dengan membawa banyak ikan, kena kutuk lagi ada kerna tangan kosong. tak ada rezeki kan. Nak buat lagu mana dak. Moralnya..sabar ke tidak kita ni kalau pancing tak disentuh ikan.....

1 Comment:

pelangsing herbal said...

hallo salam kenal blog nya menarik saya juag penggemar kegiatan mancing sungai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online