Thursday 21 August 2014

Swcawan Kopi Dapat Menghilangkan Kekalutan

Setiap manusia yang gemarkan kopi pasti ada sebab tersendiri mengapa mereka gemarkan kopi. Di setiap negara berbeza cara dan penyediaan kopi. Berdasarkan wikipedia kopi didefinisikan seperti berikut:

Kopi adalah minuman yang dicampurkan dengan air panas yang disedia daripada benih panggang, biasanya dipanggil biji kopi, bagi tumbuhan kopi. Disebabkan kandungan kafeinnya, kopi mempunyai kesan perangsang pada manusia. Hari ini, kopi adalah satu daripada minuman paling disukai itu di seluruh dunia.

Kekalutan dan sikap lupa manusia kadang-kadang boleh dihilangkan dengan meminum secawan kopi. Di negara-negara barat, minum kopi sudah menjadi budaya. Pelbagai jenis kopi dihidangkan.  Jika kita mengungkap bagaimana sejarah kopi ini bermula, kita dapati ,
Kopi adalah pertama diminum dalam abad kesembilan, apabila ia telah ditemui di tanah tinggi Etiopia Dari situ, ia merebak ke Mesir dan Yemen, dan pada abad ke-15, telah sampai Armenia, Farsi, Turki, dan di utara Afrika. Dari dunia Islam, penyebaran kopi ke Itali, dan seluruh Eropah, dan ke Amerika.

Justeru, kepada penggemar kopi carilah secawan kopi untuk menghilangkan kekalutan dan ketidaksenangan dalam diri anda. 

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online