Sunday 17 August 2014

Seluar Dalam "Ajaib" Boleh Menapis Bau Kentut

Sebuah pengeluar seluar dalam berjenama Shreddies membuat produk inovatif berupa seluar dalam yang mampu menapis bau kentut. Produk ini mungkin akan menjadi penyelesaian bagi mereka yang selalu bermasalah dengan bau kentut.

Gizmodo, Senin (21/10/2013), memberitakan bahawa seluar dalam ini boleh membuat siapa pun kentut tanpa mengganggu orang lain yang ada di sisinya dan tanpa perlu merasa baru saja menaruh sebuah "bom".

Seluar dalam itu mampu menapis kentut kerana bahannya, bernama Zorflex. Bahan tersebut punya liang banyak. Liang itu membolehkan bau diserap dan dineutralkan. Bahan ini mampu meneutralkan bau kentut hingga 200 kali lebih kuat dari kentut biasa.

Rencananya, pengeluar seluar dalam itu akan menjual produknya pada harga sekitar Rp 400.000 untuk seluar dalam lelaki model boxer. Sementara, seluar dalam untuk wanita akan dijual dengan harga sekitar Rp 300.000.

Walau boleh meneutralkan bau, tidak didedahkan apakah seluar dalam ini juga boleh meredam bunyi. Jadi, walau boleh jadi tak malu kerana kentut yang bau, pemakai juga harus berhati-hati kerana bunyi kentut masih boleh membuat malu.

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online