Sunday 17 August 2014

Orgasme Juga Boleh Dicapai Dengan Cara Ini


Mendengar kata orgasme, biasanya kita akan terus terbayang hubungan seksual yang memuaskan atau melakukan masturbasi. Tetapi, ternyata kenikmatan seksual tersebut juga boleh dicapai dengan cara lain.
 
 Braingasms
"Seks kerap dikaitkan dengan aktiviti fizikal yang melibatkan organ genital, tapi kenyataannya seks yang panas terjadi di antara telinga kita," kata Jessica O'Reilly, Doktor Falsafah, penulis The New Sex Bible: The New Guide to Sexual Love.

Untuk mendapatkan kepuasan seksual tersebut, O'Reilly menyebutkan pentingnya rangsangan fizikal dan mental. Konon, dengan teknik pernafasan dan fantasi tertentu, kita boleh mencapai orgasme.

"Kadang-kadang ada juga yang disebut orgasme tenaga kerana kaedah ini memerlukan tumpuan mental serius dan teknik pernafasan. Tapi, mereka yang sudah mencapainya mengatakan siapa pun boleh melakukannya," katanya.
 
Breastgasms
Merangsang bahagian puting wanita ternyata akan mengaktifkan bahagian otak tertentu yang akan mencetuskan rangsangan pada klitoris. "Kajian saintifik menunjukkan, antara keduanya pelbagai saraf yang akan melepaskan oksitosin sehingga tercipta rasa rileks dan hasrat meningkat," kata O'Reilly.

Selain bahagian puting, ternyata sebahagian wanita mengaku bahawa kawasan tepat di atas aerola adalah bahagian yang paling sensitif pada sentuhan.

- Orgasme pusat
Percaya atau tidak, sebahagian orang ternyata terangsang oleh bahagian pusat. Ini disebut juga dengan "naval fetishization" dan ternyata cukup sensitif untuk menghasilkan orgasme.

Ada yang menyebutkan bahawa rangsangan pada bahagian pusat akan sampai pada saraf vagus, yang menghubungkan otak ke bahagian serviks melalui perut.

- Coregasms
Seorang wanita juga konon boleh mencapai orgasme dengan melakukan latihan pada bahagian batang tubuh (core). Dalam kajian, 45 peratus wanita mengatakan mereka mengalami sensasi seperti orgasme saat melakukan gerakan perut, 20 peratus saat sedang yoga, dan 15 peratus semasa berbasikal.

- Thumbgasms
Menghisap ibu jari saat kita dewasa tentu kelihatan aneh, tetapi lebih aneh lagi apabila kegiatan tersebut ternyata menghasilkan kepuasan seks. Seorang lelaki dilaporkan mengaku boleh mencapai ejakulasi melalui rangsangan ibu jari. Dengan mimijat lembut atau menghisap ibu jarinya, ia merasakan sensasi erotik.


Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online