Tuesday, July 22, 2014

Agar Mirip dengan Kim Kardashian, Wanita Ini Berutang Rp 300 Juta!



Claire Lesson (24), warga negara Inggeris, tergila-gila pada pesona fizikal bintang siri Keeping Up With Kardashians, Kim Kardashian. Tak tanggung-tanggung, ia pun membuktikannya dengan membina semula total gambaran fizikalnya agar mirip dengan Kim.

Pada program talkshow bertajuk This Morning, Lesson berkongsi cerita mengenai proses transformasi diri yang ia sebut dengan istilah "Kardashianization". Lebih terperinci, wanita berambut hitam legam ini mengisahkan bahawa dirinya harus melakukan pelbagai pembedahan plastik. Mulai dari implan payudara, pemutihan gigi, menanam rambut tambahan, solekan wajah, penyelewengan kulit, rawatan kuku, dan, tentu saja, tak lupa membeli kasut dan fesyen dengan gaya khas Kim Kardashian.

Lalu bagaimana dengan punggung tersohor Kim? Menurut Lesson, tidak ada yang boleh mengalahkan keindahan punggung Kim sehingga ia tak mau beradu seksi di bahagian badan tersebut dengan sang idola. Akhirnya, Lesson memilih memakai seluar dalam bersilikon yang ampuh untuk membuat bokongnya lebih padat dan kencang.

Lesson mendedahkan bahawa pada saat ia masih kanak-kanak dan remaja, ia sering diejek oleh rakan-rakannya dan dicap si buruk rupa. "Tukar penampilan fizikal sehingga mirip dengan Kim membuat aku merasa percaya diri, kuat, dan jadi boleh mencintai diri sendiri," ujarnya.

Namun, malang, aksi "bedah semula" penampilan fizikal ini membuatnya terbelit hutang dengan kad kredit dalam jumlah yang sangat besar, yakni 30.000 dollar AS atau lebih kurang Rp 300 juta.

Hingga saat ini, Lesson mengaku masih berjuang untuk membayarnya kerana sebenarnya gaji bulanan yang ia terima tak cukup untuk membayar seluruh biaya operasi plastik yang telah ia jalani tersebut.

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online