Tuesday 22 October 2013

Rihanna Dihalau Pegawai Masjid Abu Dhabi Kerana Berpakaian Kurang Sopan


Pengawas masjid besar Abu Dhabi, Senin ( 21/10/2013 ), mengatakan, mereka meminta bintang pop Rihanna untuk meninggalkan masjid setelah ia dikemukakan untuk sesi pengambilan foto .



Rihanna berkunjung ke Masjid Sheikh Zayed di Abu Dhabi sebelum konsert pada Sabtu ( 19/10/2013 ) di bandar itu . Foto -foto yang dipaparkan di pelbagai laman menunjukkan siri gambar Rihanna dengan mengenakan baju hitam dan tudung.

Masjid mengatakan dalam pernyataan yang dilaporkan di akhbar-akhbar tempatan bahawa " seorang penyanyi terkenal" diusir kerana melanggar peraturan kesucian masjid. Kenyataan masjid menyebutkan Rihanna berada di kawasan yang sebenarnya dilarang untuk pengunjung.

" Ia diminta untuk pergi sebelum memasuki masjid setelah ia berpose dengan cara tertentu yang tidak sesuai dengan status kesucian kompleks, " demikian pernyataan masjid.


Pengelola masjid menyebutkan, para pengawas ingin menjamin bahawa semua pengunjung mematuhi standard yang ditetapkan untuk masuk masjid, termasuk yang tidak sesuai standard adalah berpose secara tidak layak atau duduk dengan posisi kurang sopan.

 Sementara itu , foto yang diterbitkan di internet itu sendiri mencetuskan silang pendapat di antara para peminat Rihanna .

" Dia mengira sedang berjemur di Pantai Miami, " kata salah satu komen dalam bahasa Arab.

Sementara komen lain menyebutkan, " Itu kesalahan mereka yang membenarkan dia masuk masjid."

Namun , sejumlah lain memuji Rihanna dengan mengatakan, " Terima kasih telah menghargai agama kami ... anda berusaha memakai baju tradisional. "

Masjid Sheikh Zayed di Abu Dhabi adalah salah satu tempat yang sering dikunjungi pelancong di ibu kota Emiriah Arab Bersatu itu .

Bulan lalu , foto Rihanna bersama primat yang dilindungi di Thailand mencetuskan kontroversi.

Petikan: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online