Monday 7 March 2011

PANTAI MURNI , YAN

Hari ini saya sempat pergi ke sebuah tempat yang menjadi nostalgia kepada muda-mudi zaman 60an hinggalah sekarang. Nama tempat tu Pantai Murni yang terletak di Yan Kedah. Tempat ini sememangnya meninggalkan kenangan kepada semua orang yang biasa datang ke sini. Saya telah menjalani latihan praktikel di daerah Yan. Justeru , tempat inilah menjadi tempat untuk saya melepak menenangkan fikiran bersama kawan-kawan. Biasanya pantai Murni ini dipenuhi orang ramai pada hujung minggu iaitu hari Jumaat , Sabtu dan Ahad. Nama Murni saya tak pastilah kenapa dinamakan Pantai Murni. Kena tanya En. Google ni. Mungkin untuk menerapkan nilai-nilai murni kepada pengunjung yang datang , lalu dinamakan pantai ini "Pantai Murni". Salah kot fakta ni, kena tanya orang Yan baru kita tahu tentang sejarah Pantai ini.


Kebetulan saya pergi melawat mem yang berkursus di pusat Koko KMY , maklumlah anak masih menetek lagi...perlu jumpa ibunya...jadi saya sempat merakamkan beberapa pemandangan di Pantai Murni. Ini guna kamera Olympus biasa saja ni, kalau guna apa tu DLSR tentu lagi , lagi cantik...Kepada mereka yang hanya mendengar sahaja mengenai Pantai Murni ini , singgahlah sebentar sebelum anda menuju ke Tanjung Dawai....


Dan akhirnya.....matahari pun berlabuh di Pantai Murni 07/03/2011

Saat-sat terakhir sebelum matahari melabuhkan tirainya....

Matahari dah nak hilang......


Pemandangan semasa matahari nak tenggelam.....pukul 7.10 minit malam


Saya baru sampai...kelihatan air surut pada pukul 6.55 petang.

6 Comments:

iza said...

As salam..
Saya org Yan tp saya sendiri pun tak pernah tau asai nama pantai murni tu..
Awat tak ambik gambaq jambatan Pulau Bunting sekali?
Sejak dok Perak, dah lama tak pi Yan. Dulu, waktu ptg2 rajin jgk pi mkn rojak sambil tgk org dok tangguk kerang.

Anonymous said...

Iza
Salam, Sejarah Pantai Murni tetap ada...cuma kita kena cari..Jambatan Pulau Bunting Jauh sikit..kena pi ikut Kuala Sedaka...mungkin lain kali saya pi sebab nak pi mengai sekali...

Anonymous said...

Ciptaan Allah yang sungguh mengasyikkan...saat terbenamnya mentari...salam kenal...

Anonymous said...

Abgreds
Ya..tengok blog abgreds pun cantik-cantik pemandangannya...

anjungsena

josrevalution said...

mmg sungguh dashat tsunami ne.. ngn adnya gmpa bumi tmbh lg kuat gegran.. ia akn dtg ngn tba2 tnpa d duga..mri lh kta sma2 brdoa dn brtobat lh kta sblum d tobatkn.. salam smua...heehe

Anonymous said...

air jordan
curry 6
supreme clothing
off white hoodie
golden goose outlet
bapesta shoes
supreme new york
off white
supreme clothing
off white hoodie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online