Friday 1 May 2020

Puluhan Mayat Ditemui Di dalam Trak Tanpa Peti Sejuk Di New York




Polis menemui puluhan mayat yang disimpan di dalam trak sejuk di luar rumah perkuburan Brooklyn. Dikutip dari New York Post, puluhan mayat dibaringkan di lantai kemudahan awam pada hari Rabu (29/4/2020), kata sumber penegak hukum kepada The Post. Antara 40 dan 60 mayat ditemui bertimbun di dalam trak kotak 

U-Haul di luar Perkhidmatan Pemakaman Andrew Cleckley di Flatlands atau di lantai bangunan setelah penduduk melaporkan bau busuk di sekitar kawasan itu, menurut sumber. Mayat-mayat itu saling bertimbun di dalam trak. Cecair yang bocor dari dalam mayat menimbulkan bau yang tidak menyenangkan dan menyebabkan pemilik kedai berhampiran memanggil polis. Detektif jabatan polis New York (NYPD) bergabung dengan beberapa ejen bandar lain yang menyiasat trak di kemudahan Utica Avenue pada Rabu malam, dengan jalan raya ditutup untuk orang ramai.


John DiPietro, pemilik sebuah harta tanah berhampiran laman web itu, mengatakan bahawa dia telah melihat mayat yang disimpan di dalam trak sekurang-kurangnya beberapa minggu semasa wabak virus korona. "Anda tidak menghormati orang mati dengan cara itu. Mungkin ayah saya, saudara saya," katanya. "Anda tidak melakukan perkara itu kepada orang mati." Presiden Borough Brooklyn Eric Adams ada di sana, tetapi tidak dapat mengesahkan perincian mengenai penyimpanan mayat. 


Adams berkata, bandar ini perlu menambah kakitangan untuk "jawatankuasa kematian" untuk menangani kes kematian yang meningkat dari virus korona. "Kita perlu melibatkan pengarah pengebumian, bilik mayat, (pemeriksa perubatan), imam ... apabila anda menemui mayat di dalam trak seperti ini di semua bandar kita, memperlakukan mereka dengan cara yang tidak terhormat, itu tidak boleh diterima. "

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online