Friday 1 March 2019

Apa yang Terjadi Jika Anda Meminum Air Lemon Selama 7 Hari?


  
Berita Hari Ini tentang air lemon yang ternyata mempunyai banyak manfaat. Terdapat beberapa bukti orang-orang yang telah mencuba meminum lemon air untuk pelbagai peningkatan kesihatan, dengan cara diminum setiap hari.

Mereka yang minum air lemon secara teratur akan merasakan penurunan berat badan yang lebih mudah, walaupun tidak jelas apakah kombinasi lemon dan udara adalah pemorong utama. Bisa jadi minum lebih banyak air membantu pelaku diet merasa kenyang dan menghindari makan berlebihan. Berita kedua yang banyak diminati adalah diet dan makanan pengganti makanan.

Orang Indonesia sangat akrab dengan nasi putih. Namun untuk diet yang lebih sehat, Anda dapat mengganti nasi putih dengan beberapa alternatif makanan lainnya. Contohnya kentang yang merupakan sumber karbohidrat yang paling umum untuk mengganti nasi putih.

Tak hanya dapat dipadu dengan beragam makanan, kentang juga sangat cocok dikonsumsi sendiri. Mengandung serat yang tinggi, kentang dapat melancarkan pencernaan dan meningkatkan metabolisme tubuh. Berita ketiga yang menarik perhatian ialah mengenai hubungan cinta.

Setiap lelaki tentu memiliki kriteria tersendiri jika ingin menjadikan pujaan hati sebagai istri. Terdapat beberapa tanda yang merupakan kod keras dari lelaki untuk mengajak seorang perempuan menikah.

Salah satunya, Ketika pria telah mengajak kamu untuk bertemu dengan keluarganya, itu berarti ada sinyal serius darinya. Ia akan mengenalkan anda kepada keluarga dan menyampaikan pelbagai hal berkaitan keadaan rumahnya.

Ketiga berita itu terangkum lengkap dalam Top 3 Berita Hari Ini. Jadi, mari kita simak rangkuman lengkap di bawah ini.
Air lemon cukup popular di kalangan wanita. Beberapa orang meminumnya hanya kerana mereka lebih suka rasa, tetapi beberapa orang menganggap lemon air dapat menyebabkan manfaat kesihatan. Dilansir dari foodprevent.com, Selasa, 26 Februari 2019, sebenarnya tidak banyak penelitian yang dilakukan pada lemon air secara khusus, tetapi Anda cukup memahami sedikit tentang lemon dan udara secara terpisah. Keduanya sangat baik untuk anda.

Terdapat beberapa bukti orang-orang yang telah mencuba meminum lemon air untuk pelbagai peningkatan kesihatan, dengan cara diminum setiap hari. Inilah yang mungkin berlaku jika anda mengambil kebiasaan minum air lemon. Berikut enam perkara yang berlaku jika anda minum air lemon dalam masa tujuh hari:

1. Menurunkan Berat Badan Lebih Mudah

Orang yang minum air lemon secara teratur akan merasakan penurunan berat badan yang lebih mudah, walaupun tidak jelas apakah kombinasi lemon dan udara adalah pemorong utama. Bisa jadi minum lebih banyak air membantu pelaku diet merasa kenyang dan menghindari makan berlebihan.

2. Meningkatkan Hidrasi yang Lebih Baik

Hidrasi yang tepat adalah kunci kesihatan yang baik. Umumnya, anda harus mengonsumsi antara 91 dan 125 ons air per hari. Beberapa dari antaranya boleh berasal dari makanan, tetapi sisanya harus diminum dengan sengaja. Air tidak terlalu menarik untuk diminum sendiri, dan beberapa orang secara aktif tidak menyukai rasa air biasa.

Menambahkan lemon ke dalam air dianggap meningkatkan rasa yang cukup untuk mendorong orang untuk minum lebih banyak, dan akibatnya terhidrasi lebih baik.

3. Dapatkan cukup vitamin C

Vitamin C adalah penting antioxidants yang mempunyai banyak manfaat kesihatan. Itu hanya boleh diperoleh dari makanan kerana badan kita tidak mensintesiskannya sendirian. Mendapatkan RDA vitamin C dapat menurunkan risiko penyakit kardiovaskular, strok, dan tekanan darah tinggi. Vitamin C baik untuk kulit dan ikatan dengan radikal bebas yang mempercepat penuaan.

Vitamin C juga boleh mempersingkat durasi selesema biasa, namun kajian tentang hal ini bertentangan. Lemon bukan yang tertinggi dalam vitamin C, tetapi ia adalah sumber yang bagus. Menambahkannya lemon ke air anda secara teratur dapat membantu anda mencapai jumlah harian yang disarankan 60 mg per hari. Bisa minum lebih banyak dari yang dibutuhkan.

4. melancarkan metabolisme
Dengan minum air lemon hangat di pagi hari dapat memperlancar sistem pencernaan. Faktanya, tidak ada bukti nyata bahawa menambah lemon ke dalam air membuat perbezaan besar, tetapi udara secara umum di perut kosong dapat membantu metabolisme anda berjalan setelah istirahat.

Anda boleh memastikan bahawa selepas pergi delapan jam tanpa minum, penting untuk mendapatkan rehidrasi segera. Mendapatkan cukup udara juga penting untuk mencegah sembelit. Jadi, tambah lemon membuat anda lebih mungkin untuk minum air segera setelah anda bangun.

5. Membuat nafas segar

Ada alasan mengapa lemon adalah aroma umum dalam semua macam produk pembersih. Ini membantu menetralkan bau. Prinsip yang sama berlaku ketika anda harus menghilangkan bau mulut dari makanan yang tersisa seperti bawang putih, garlic, blue cheese, atau ikan.

Lemon juga merangsang pengeluaran air liur. Itu penting kerana mulut kering baunya lebih buruk kerana pertumbuhan bakteri berlebihan.

6. Tiada batu ginjal

Batu ginjal secara asasnya adalah kalsium penahan, dan ahli-ahli menyarankan untuk mendapatkan lebih banyak sitrat asam untuk mengurangkan risiko perkembangannya. Sebagai buah jeruk, limau adalah sumber asam sitrat. Lebih banyak air juga penting untuk menjaga kesihatan ginjal anda. (Indah Permata Niska)

Sumber: Liputan6.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online