Wednesday 14 June 2017

Kenapa Lelaki Sedih Selepas Berkahwin



Pernikahan yang bahagia merupakan dambaan setiap pasangan di dunia. Selain membuat kehidupan lebih ringan dan gembira berkekalan, perkahwinan yang berkekalan juga boleh membuat semangat anda meningkat.

Namun, sayang sekali, kehidupan perkahwinan tidak selalu bergolek manis dan penuh canda tawa. Kenyataannya, perkahwinan sarat dengan kompromi, perbezaan pendapat, dan toleransi.


Sebab, perkahwinan boleh saja mengubah karakter dan kebiasaan pasangan yang sebelumnya tidak anda tahu.




Salah satu kebiasaan yang membuat lelaki terkejut sekaligus sedih ketika peringkat awal perkahwinan adalah sang isteri yang ternyata malas berdandan.


Seorang ahli psikologi klinikal, Andra Brosh, PhD., Berkata, banyak pelanggan lelakinya berkata, kurang bahagia kerana sang isteri tak lagi kelihatan seperti saat masih pacara dulu.


Keadaan semakin rumit kerana kebanyakan lelaki takut untuk mendedahkan curahan hati yang berkaitan dengan penampilan isteri.


Alasannya, tentu saja tidak ingin menyakiti perasaan isteri.


"Tidak sedikit, walaupun banyak daripada pelanggan lelaki saya yang menginginkan agar isteri mereka tetap merawat atau lebih merawat diri selepas berkahwin. Menggunting rambut, sukan, dan berpakaian menjadi beberapa hal yang diinginkan suami dari isteri, "jelas Brosh.


Brosh menganjurkan supaya wanita, terutama yang telah menjadi ibu, jangan sampai melupakan bahawa suami masih mahukan anda kelihatan seksi dan menggoda.


Aroma tubuh isteri yang kurang sedap, jelas Brosh, juga menjadi keluhan kebanyakan suami.


Jadi, para wanita sebaiknya jangan tinggalkan kebiasan merawat tubuh dan menyembur minyak wangi selepas rasmi berkahwin dengan pasangan impian anda.


Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online