Friday, June 16, 2017

7 Tempat di Mana Orang Bertemu dengan Selingkuhannya


Perselingkuhan adalah hal yang tidak menyenangkan bagi pasangan, namun sering berlaku tanpa disedari. Meski begitu, walau tidak ada orang yang ingin Diselingkuhi, namun banyak yang tertarik berbincang dan mencari tahu apa yang terjadi saat selingkuh, pada bila-bila hal itu terjadi dan bagaimana hal itu terjadi.

Sebuah kajian yang dilakukan laman Superdrug Online Doctor di Inggeris menjawab soalan-soalan tersebut. Mereka bertanya kepada 2,000 orang tentang perselingkuhan dan mendapatkan jawapan yang mengejutkan.

Sebahagian besar orang yang curang mengaku hanya melakukannya sekali, meskipun banyak juga yang mengaku terbiasa selingkuh. Para perempuan juga mengakui curang lebih dari sekali, dan hanya 40 peratus mengaku tidak melakukannya.

Kajian ini juga mendapati alasan bahawa perempuan selingkuh kerana pasangannya berhenti memberi perhatian kepada mereka, sementara lelaki curang kerana ada wanita lain yang lebih mengghairahkan.

Yang menarik daripada kajian ini adalah, responden ditanya di mana mereka bertemu dengan selingkuhannya, dan jawapannya mungkin membuat anda yang sudah berpasangan akan menjadi paranoid.

Lelaki ternyata lebih kuno dalam hal lokasi atau mencari selingkuhan. Mereka mengaku lebih banyak bertemu selingkuhan di bar atau mencari di laman web temu janji dalam talian. Sedangkan jawaban para perempuan lebih menarik. Berikut 7 tempat di mana para perempuan bertemu dengan selingkuhannya:

1. Mereka teman lama
 Sebanyak 41 peratus responden mengatakan sahabat dan teman yang pernah dekat dengannya boleh melakukan hubungan intim dengan dia. Selingkuh dengan bekas teman wanita ini adalah fenomena yang paling banyak terjadi

2. Di tempat kerja
 Selingkuh di tempat kerja (moodboard)Anda mungkin tidak mencampuradukkan pekerjaan dengan kesenangan. Malangnya 33 peratus wanita di kaji selidik itu berkata tempat kerja merupakan lokasi di mana benih-benih perselingkuhan muncul.

3. Apabila bekerja di luar
 Mungkin perselingkuhan terjadi ketika seseorang bersenam dan bertemu atau didekati orang yang menarik, atau terlibat perbualan dengan seseorang di kafe. Apapun kesnya, interaksi dunia nyata menyumbang 18 peratus sebagai salah satu tempat pertama kali seseorang kenal selingkuhannya.

 
4. Bertemu di bar 
Seperti laki-laki, wanita juga boleh mencari selingkuhannya saat di bar dan 12 peratus wanita dalam kaji selidik tersebut mengakuinya. 

5. Bertemu di media sosial 
Bila laki-laki bertemu selingkuhannya di media sosial, wanita juga. Anda tidak boleh menghentikan laki-laki lain menghantar mesej ke akaun pasangan anda dan ini boleh menjadi permulaan perselingkuhan. Kira-kira 7 peratus wanita dalam kajian ini mengakui hal tersebut. 

6. Betemu di aplikasi temu janji 
Jika anda dalam sebuah hubungan, mungkin bukan hal yang bagus bila pasangan anda masih mempunyai tinder dan aplikasi temu janji lain. 5 peratus daripada responden wanita mengakui bahawa aplikasi dating membantu dia bertemu dengan selingkuhannya. 

7. Bertemu saat percutian atau perjalanan kerja 
Membiarkan pasangan sendiri di akhir pekan atau dalam perjalanan boleh membuka pintu perselingkuhan. Namun jangan takut, hanya 4 peratus daripada wanita di responden ini yang mengaku bertemu dengan selingkuhan di tempat percutian atau perjalanan kerja.

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online