Sunday 18 October 2015

Puteri Denmark Sangkal Tuduhan Pembedahan Pembesaran Payudara



Putri Marie 39, isteri Pangeran Joachim dari Kerajaaan Denmark, baru-baru ini menafikan tuduhan bahawa dirinya menjalani pembedahan pembesaran payudara di Lithuania pada tahun 2014 lalu.


Pihak istana menuntut pemansuhan artikel dari majalah Her & Nu edisi bulan lalu. Pada artikel bertulis bahawa isteri Putera Joachim tersebut menjalani prosedur pembesaran payudara.

Majalah tersebut menyatakan bahawa Putri Marie mempunyai dua implan payudara yang diganti dengan implan baru pada bulan Jun 2014 silam.

Pemberitaan tersebut berdasarkan laporan sumber yang melihat secara langsung sang Putri di sebuah rumah sakit di Lithuania.

"Dalam artikel ditulis bahawa Putri Marie pada satu hari Sabtu di bulan Jun tahun lalu mengunjungi sebuah klinik di bandar Kaunas di Lithuania," tulis pihak istana.

"Mereka menuliskan Putri Marie menjalani pembedahan plastik untuk mempunyai payudara yang lebih besar. Maklumat ini tidak benar, "tambah sang sumber.

Balas kepada artikel yang menyimpang tersebut, pihak istana pun mengeluarkan kenyataan rasmi.

Dengan tegas pihak istana mengatakan bahawa Putri Marie sama sekali belum pernah melawat Lithuania.

Putri Marie, dengan nama asli Marie Cavallier, lahir di Perancis dan mengenyam pendidikan di Switzerland serta Marymount Manhattan College di New York, Amerika Syarikat.

Sebelum berkahwin dengan anak bongsu Ratu Margrethe daripada kerajaan Denmark, Putri Marie adalah seorang usahawan berjaya yang bekerja di Geneva, Switzerland dan New York.

Putri Marie dan Pangeran Joachim berkahwin pada tahun 2008, tiga tahun selepas perceraian sang pangeran dengan isteri pertamanya, Alexandra.

Pasangan ini mempunyai dua anak, Putera Henrik (6), Putri Athens (3) dan tiga anak, Nikolai (16) dan Felix (13) dari perkahwinan Pangeran Joachim dengan Alexandra.

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online