Tuesday 22 July 2014

Menonton Filem Seram Bisa Tingkatkan Intimasi bersama Pasangan

Semua pasangan suami isteri atau pasutri pasti mengimpikan kehidupan perkahwinan yang bahagia dan berkekalan. Tak heran, pelbagai cara pun dilakukan demi menjaga rumahtangga agar selalu harmonis dan penuh cinta.

Menurut pakar hubungan dan terapi seks, Desiree Spierings, rasa jenuh yang melanda pada hubungan suami isteri sebenarnya lumrah terjadi. Namun, ketika pasutri berjaya melepasi fasa terjal tersebut, bermakna perkahwinan mereka berpeluang berkekalan hingga ajal memisahkan.

Beberapa waktu lalu, laman web berita abc, mengkhabarkan bahawa menonton filem seram boleh mengeratkan hubungan dan memanaskan gelora bercinta pada pasutri. Mengapa?

Ternyata, rasa jatuh cinta dan rasa ketakutan, masing-masing melepaskan jenis hormon sama. Maka dari itu, menonton filem seram menghadirkan sensasi dan semangat khas hati yang tengah jatuh cinta. Alhasil, menonton filem seram bersama suami boleh menggiring nuansa menuju keinginan untuk bercinta dengan hebat.

Namun, seperti kita ketahui, tak semua wanita sanggup menonton adegan-adegan mencekam yang banyak ditayangkan filem seram. Jika demikian, alihkan dengan melakukan sukan ekstrim seperti arum jeram, bungee jumping, terjun payung, dan sebagainya

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online