Wednesday, July 23, 2014

Gairah Seks Wanita Pendiam Sering Padam


Saat seorang wanita dirundung tekanan, umumnya ghairah bercinta mereka menurun bahkan hilang sama sekali. Ternyata, memang benar, ghairah seksual wanita dipengaruhi oleh suasana hati dan keperibadiannya.

Seperti yang disarikan oleh Women 's Health, pada jurnal Sexual Medicine dikeluarkan maklumat yang mewartakan bahawa wanita dengan personaliti extraversion (ceria, bersemangat, dan aktif), mempunyai ghairah seksual yang lebih meletup-letup berbanding mereka yang mempunyai peribadi tertutup. Selain itu, organ intim mereka diketahui berfungsi lebih berkesan.

Lebih lanjut, didapati bahawa wanita tertutup dan pendiam memilih keinginan bercinta yang rendah dan mudah padam. Maka dari itu, para penyelidik menyarankan wanita dengan keperibadian seperti ini untuk meminta bantuan profesional, dan berunding mengenai bagaimana cara menghadapi gangguan pada fungsi seksual.

Kajian ini melibatkan 50 responden wanita untuk diwawancara mengenai isu seputaran kehidupan seksual masing-masing. Dari sana, penyelidik mendokumentasikan peribadi dan watak para responden. Kemudian, ditarik kesimpulan bahawa wanita yang selalu berbahagia dengan hidupnya, menjalani aktiviti seks yang membara berbanding wanita pendiam.

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online