Saturday 26 July 2014

Ahmad Dhani: Saya Di-"Bully", Kasihan Adik dan Ibu Saya

Artis muzik Ahmad Dhani (42) mengaku sudah terbiasa dengan keadaan banyak pihak yang bermaksud melakukan pembunuhan karakter terhadapnya. Namun, ia kasihan kepada keluarga luasnya.

Salah satu perkara yang dianggap oleh Dhani merupakan usaha pembunuhan karakter terhadapnya adalah tweet palsu atas nama Dhani yang menyebut bahawa Dhani akan memotong kemaluannya apabila Joko Widodo atau Jokowi menang atas Prabowo Subianto dalam Pilihan Raya Presiden (Pilpres) 2014.

"Saya sudah biasa, banyak yang ingin membunuh karakter saya. Tapi, saya enggak mati-mati tuh wataknya," kata Dhani dalam wawancara di Gedung Dewan Pers, Kebon Sirih, Jakarta Pusat, Kamis (24/7/2014).

Dhani merasa kasihan kepada keluarga besarnya. Maklum saja, salah satu anggota keluarganya ada yang mendapat perlakuan tidak baik dari masyarakat luas.

"Yang kasihan adik saya, kakaknya kan di-bully. Saya biasa, tapi adik saya, ibu saya kan sakit," ucap suami penyanyi Mulan ini.

Ia juga menegaskan bahawa apa yang dilakukannya dengan melaporkan sejumlah laman web ke Dewan Pers bertujuan agar media di Indonesia boleh bekerja dengan lebih baik lagi.

"Ini bukan masalah peribadi saya, ini masalah saya sebagai warga negara yang concern pada akhbar. Ini mod baru, bikin tweet palsu dijadikan sumber berita. Jadi, ini lebih kepada masalah masyarakat Indonesia supaya lebih bagus ke depannya," urai Dhani

Sumber: Kompas.com

1 Comment:

maudy ayunda said...

lu sendiri aja suka cari gara2 ..
maah lu ngeluh kalo kena bully .. ckckckck

mempercepat internet
data roaming

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online