Saturday, October 19, 2013

Pertanyaan Memalukan Seputar Seks Terjawab



Seks adalah hal yang alami dan menyenangkan. Tetapi seks boleh sangat mengelirukan. Kami cuba mencari jawapan dari pertanyaan seputar seks yang anda anggap memalukan untuk diungkapkan kepada orang lain, bahkan kepada doktor .

Bolehkah orang lain menilai saya masih dara ?

Pada dasarnya tidak ada orang yang boleh mengatakan seseorang sudah pernah melakukan hubungan seksual atau belum hanya dengan melihat penampilan fizikalnya saja .

Wanita mempunyai membran sangat tipis yang disebut himen atau selaput dara. Banyak orang yang percaya bahawa wanita yang selaput daranya sudah sobek berarti tidak perawan . Padahal, seorang wanita dianggap masih perawan jika belum pernah melakukan hubungan seks sebelum ini. Bukan kerana faktor selaput daranya .

Bolehkah bercinta saat sedang haid?

Banyak doktor tidak menyarankan kegiatan bercinta saat isteri sedang haid . Hal ini kerana saat sedang haid keadaan faraj yang lembab membuat bakteria tumbuh subur. Selain itu, saat haid wanita mengalami penurunan hormon estrogen sehingga organ faraj terdedah terluka dan menimbulkan rasa tidak selesa apabila melakukan seks.

Apakah seks oral termasuk hubungan seksual?

Tidak ada jawapan pasti untuk soalan ini, kerana setiap orang punya definisi berbeza terhadap seks oral . Yang pasti , anda tidak akan hamil kerana melakukan seks oral .

Bolehkah orgasme tanpa bercinta?

Tentu saja ! Seorang lelaki dan juga wanita mungkin saja mencapai klimaks selama melakukan foreplay meski belum terjadi penetrasi.

Mengapa sering ada rasa ingin pipis saat bercinta?

Beberapa wanita mengaku tak sengaja pipis saat sedang berhubungan seks. Selain kerana faktor tekanan zakar pada pundi kencing , ini juga boleh menjadi penunjuk anda akan mencapai klimaks.

Rangsangan pada G - spot juga terkadang membuat seorang wanita merasa ingin pipis, tetapi biasanya rasa itu akan berganti menjadi sensasi yang menyenangkan sehingga anda mencapai orgasme.

Perlukah kontrasepsi jika saya jarang bercinta?

Tidak perlu, jika anda memang jarang bercinta. Tetapi untuk amannya memang lebih baik menggunakan kontrasepsi . Untuk mencegah kehamilan, jika tidak sesuai dengan kontrasepsi hormon, mintalah suami untuk menggunakan kondom saat berhubungan seks di masa subur.

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online