Wednesday 2 October 2013

Kereta Guru Masuk Khemah


Kuala Lipis: “Saya lihat kereta itu mengundur dengan laju dan cuba mengelak, namun tidak sempat,” kata Siti Aisyah Mohd Ridzuan, 13, seorang daripada tiga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Benta, yang parah akibat dilanggar seorang pelajar lain di tapak perkhemahan Kampung Lalang, di sini, kelmarin.

Sebelum kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, seorang guru meminta pelajar berusia 13 tahun terbabit menghidupkan enjin kereta Proton Perdana miliknya untuk memasang penghawa dingin. Bagaimanapun, pelajar itu secara tidak sengaja memasuki gear undur sebelum melanggar khemah yang diduduki Siti Aisyah bersama Nor Sabina Syakikia Ahmad Nordin, 13, dan Nur Najwa Rahmat, 14,


Akibatnya, Siti Aisyah patah kedua-dua tulang selangka dan pergelangan tangan kanan, Nor Sabina Syakikia patah pinggang serta paha manakala Nur Najwa Rahmat, 14, patah jari kanan. Difahamkan, Nor Sabina Syakikia masih lagi dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) HKL manakala Siti Aisyah dan Nur Najwa sudah dipindahkan ke wad biasa semalam. 

Sumber: Harian Metro

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online