Tuesday 1 October 2013

5 Sebab mengapa Megan Young Dipilih Sebagai Ratu Dunia



Jauh sebelum malam Grand Final Miss World 2013 digelar , kemenangan Megan Young ternyata sudah lebih dulu diramalkan oleh khalayak.

Selama masa kuarantin di Bali , populariti Megan di ranah media sosial terus menanjak . Apalagi perempuan blasteran Amerika - Filipina ini terbilang rajin dalam memuat seluruh kegiatannya ke tiap akaun media sosial miliknya , salah satunya pada laman microblogging Twitter dengan akaun @ meganbata .


Ternyata , salah satu penilaian untuk menjadi Miss World 2013 yang berlangsung di Bali ini adalah seberapa sering para peserta mempamerkan kekayaan dan budaya Indonesia lewat akaun media sosialnya. Semakin banyak aktiviti tersebut mereka lakukan akan berpengaruh pada penilaian juri.Kembali kepada sang Miss World 2013 terpilih , lalu apa sih yang membuat pemilik nama lengkap Megan Lynn Young ini berhak mendapatkan mahkota Miss World 2013 berbanding peserta lain ?


Semak 5 sebab yang menyokong kemenangan Megan seperti yang dilansir pada laman Rappler.com

1 . Pada acara jumpa pers di Bali , Megan Young secara langsung dipilih sebagai penceramah yang mewakili seluruh peserta Miss World 2013. Dari 130 peserta , hanya 8 yang mendapat peluang berharga ini , iaitu Perancis, Sepanyol, Lebanon, Puerto Rico, Cameroon , Australia , Belanda , dan Jamaica.

2. Megan berjaya meraih kedudukan di Top 11 Beach Fashion Challenge , yang menempatkannya sebagai salah satu yang terbaik di antara peserta lain.

3. Berjaya memenangi pertandingan "Top Model '' dengan balutan gaun karya pereka Ayu Mirah yang mengangkat pakaian asli dari Indonesia , Megan memukau para juri dengan gaya berjalan di pentas peraga ( catwalk ) yang tenang dan anggun.

4. Megan terseleksi sebagai salah satu peserta yang membawakan secara solo tarian " Singkil '', tarian yang terinspirasi dari budaya Muslim di Filipina.

5. Megan yang kelahiran Amerika ini berjaya merebut hati para wartawan asing. Ini terbukti melalui pujian yang diberikan oleh para wartawan pada laman media mereka. Salah satu di antaranya adalah " Yahoo Shine " .

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online