Monday 16 September 2013

Mati Gantung Diri


BESUT - Seorang bapa muda ditemui mati tergantung oleh isterinya di dalam sebuah bilik di rumah mereka di Kampung Gong Nangka, dekat Jertih, di sini, semalam.

Wanita berusia 20 tahun itu hanya menyedari kejadian selepas masuk ke dalam bilik tidur berkenaan kira-kira jam 10 pagi apabila usaha memanggil suaminya tiada jawapan.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, mangsa berusia 20 tahun ditemui berpakaian lengkap oleh isterinya dalam keadaan tergantung dengan seutas tali nilon terjerut di lehernya.

Menurutnya, kali terakhir wanita itu berjumpa dengan suaminya kira-kira jam 12.30 tengah hari kelmarin ketika isterinya itu hendak pergi kerja di sebuah pasar raya di Jertih.

“Siasatan awal mendapati tidak ada unsur jenayah dan dipercayai mangsa yang tidak mempunyai pekerjaan itu menggantung diri sekitar jam 6 hingga 7 pagi semalam,” katanya.

Kamaruddin berkata, pasangan tersebut mempunyai seorang bayi perempuan berusia 7 bulan dan mereka tinggal bersebelahan dengan rumah keluarga mangsa.

Menurutnya, motif  mangsa bertindak sedemikian masih belum diketahui tetapi polis tidak menolak kemungkinan kerana mangsa menghadapi masalah peribadi termasuk dadah.

"Siasatan awal mendapati mangsa mula menagih dadah sejak berusia 14 tahun lagi.

"Mayatnya dihantar ke Bilik Mayat Hospital Besut untuk dibedah siasat dan pemeriksaan lanjut," katanya.

Difahamkan sebelum dijumpai mati, mangsa enggan menghantar isterinya pergi bekerja seperti kebiasaannya.

Apabila isterinya pulang ke rumah malam kelmarin, dikatakan mangsa hanya berkurung dan tidak keluar dari bilik.

Sumber: Sinar Harian

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online