Thursday 26 September 2013

Datuk 74 Tahun Cabul Gigit Dada Anak Saudara 11 Tahun



KANGAR - Ibarat seperti cucu jika dibandingkan usianya, seorang warga emas tergamak mencabul anak saudaranya sendiri yang berusia 11 tahun.

Perbuatan yang tidak perikemanusiaan warga emas berusia 74 tahun itu membuatkan dia ditahan polis.

Kejadian itu terbongkar setelah kakak mangsa yang bekerja di Pulau Pinang balik bercuti di rumah datuk mereka di Simpang Empat, dekat sini kelmarin.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kangar, Asisten Superintendan Sabtu Md Ali berkata, kejadian berlaku ketika datuk mangsa dimasukkan ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) dan kesempatan itu digunakan bapa saudaranya untuk mencabul mangsa yang tinggal di situ.

“Mangsa dicabul tiga hari berturut-turut pada awal bulan ini iaitu pada sebelah petang ketika nenek mangsa ke hospital untuk menjaga datuknya.

“Setelah kakaknya pulang mangsa terus mengadu dan mereka membuat laporan di IPD Kangar kelmarin. Mangsa kemudiannya dihantar untuk pemeriksaan oleh pakar sakit puan HTF dan doktor mengesahkan wujudnya kejadian tersebut apabila terdapat kesan gigitan di bahagian dada mangsa,” katanya kepada pemberita di IPD Kangar di sini, semalam.

Menurut Sabtu, lelaki yang bekerja sebagai penjual ikan itu ditahan polis di rumahnya yang terletak berhampiran dengan rumah datuk mangsa.

“Polis telah merampas sarung kusyen di rumah berkenaan dan  dihantar ke Jabatan Kimia untuk dianalisis.

“Suspek kini ditahan reman selama seminggu bermula kelmarin untuk membantu siasatan,” ujarnya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan dan sekiranya sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada seksaan itu.

Berdasarkan rekod polis, suspek mempunyai dua rekod lampau kesalahan sama dan dijatuhkan hukuman.

Sumber: Sinar Harian

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online