Monday, September 16, 2013

5 Lelaki Hebat Yang Bukan Untuk Dijadikan Suami



Sekali dalam hidup, sepertinya kita perlu bertemu dengan orang- orang yang tepat. Maksudnya, orang yang ketika bersama dengannya membuat hidup kita lebih berwarna dan ghairah . Namun pada akhirnya, waktu menunjukkan bahawa lelaki tersebut kurang tepat untuk bersama dalam satu ikatan.

1 . Lelaki yang tidak pernah komited sebelumnya, lalu berubah ketika bertemu anda . Kedengaran seperti mimpi, bukan? Lelaki jenis ini menganggap hubungan seperti " terminal " , dia boleh datang dan pergi bila-bila pun dirinya mau . Namun , ketika bertemu anda , ia memutuskan untuk mengakhiri pengembaraan demi bersama anda .

Namun masalahnya, seberapa seriusnya dia mendedahkan akan menjalin hubungan , pada akhirnya rasa itu akan berkurang sedikit demi sedikit. Dia akan mengalami titik jenuh , dan pada akhirnya mula pikir-pikir untuk mengulangi gaya hidupnya yang dahulu. Tentunya dia akan berubah fikiran sebelum berniat menikah. Ketika sudah sampai titik ini, anda pastinya akan berusaha untuk mempertahankannya, sementara hasilnya tidak banyak berubah .

Lalu kenapa harus bertemu lelaki satu ini? Sekurang-kurangnya keadaan ini boleh menjadi perbandingan ketika anda pada akhirnya benar-benar mencari lelaki yang tepat untuk dinikahi . Anda boleh merasakan pentingnya komitmen dalam sebuah hubungan dan bersama saling menguatkan asas tersebut setiap harinya.

2. Lelaki yang mengenal semua orang dan tahu (nyaris ) semua hal. Lelaki ini tidak harus beratur untuk tempahan di restoran kerana ia mengenal baik sang pengurus. Tak hanya itu, ia boleh saja melicinkan karier anda . Pasalnya , kemungkinan besar ia berteman dengan pemimpin syarikat tempat anda bekerja. Namun , sifat mudah bergaulnya tersebut kelak akan menyusahkan anda . Sebab , boleh jadi saat sedang bersama , dia sibuk membalas e- mail , berulang kali menerima telefon , hal yang akan membuat perhatiannya kepada anda kian berkurang dari masa ke masa .

Yang menarik, dia tahu bagaimana memberikan saran dan hujah yang tepat. Apabila anda memerlukan kenalan atau maklumat terbaru, dia adalah orang yang akan memberikan jalan keluar. Walaupun begitu, dia tidak akan menjadi suami andalan di masa mendatang. Kerana super -sibuk , anda akan merasa kesepian walaupun saat itu tengah menikmati makan malam bersamanya.

3. Lelaki yang humoris - pintar - sensitif yang selalu bilang " tidak apa- apa " apabila anda tanya apakah dia punya masalah. Lelaki satu ini punya kualitas keperibadian yang tiada duanya. Sekurang-kurangnya dia akan membuat anda terkesan kerana boleh dipercayai dan tentunya berpotensi besar menjadi pasangan masa depan. Namun , tunggu dulu.

Pasangan yang terlalu sempurna dan tidak pernah ada masalah rasanya juga akan membuat anda sakit hati di kemudian hari. Lelaki jenis ini mempunyai kecenderungan memendam perasaan, dan pastinya akan sukar berkomunikasi dengannya. Perkahwinan tanpa komunikasi dua arah? Anda pasti tahu jawapannya .

4. Lelaki kacak yang kaya raya, dan semua teman anda mengaguminya . Siapa yang tidak tersipu saat lelaki seperti ini mendekati anda . Namun ingat, lelaki ini hanya asyik untuk menjadi teman wanita saja kerana dia tentu mempunyai banyak "teman" wanita selain anda . Bila anda mempunyai kekasih dengan kelayakan tersebut di atas, maka nikmatilah waktu saat ini. Namun , jangan merancang masa depan anda dengannya.

Kenapa lelaki ini tak sesuai menjadi suami? Persoalannya, apakah anda benar -benar menginginkan lelaki ini kerana anda menyukainya dari hati? Atau sekadar ingin menunjukkan rakan-rakan bahawa anda boleh menaklukannya ?

5. Lelaki muda yang cerdas, bermasa depan cerah , dan mengagumi anda . Lelaki satu ini jelas tidak akan mau membuat anda kecewa atau sedih sedikit pun. Dia akan sangat membantu membuat anda menjadi lebih optimistik dan memandang positif terhadap diri sendiri.

Selain dia berusia lebih muda, persoalannya apakah rasa anda terhadapnya sama? Atau jangan-jangan hanya kerana saling mengagumi , dan itu hanya perasaan sementara. Namun , jika dalam perjalanannya anda mencari kecocokan , maka hal itu boleh menjadi pertimbangan. Namun , cuba pikir- pikir lagi .

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online