Thursday 22 August 2013

Wajah Yang Tampan Lebih " Memuaskan Wanita "?




Paras tampan lelaki ternyata tidak hanya mampu memikat wanita, tetapi juga lebih baik dalam "memuaskan" pasangannya. Sebuah kajian mendapati bahawa perempuan cenderung lebih mudah mengalami orgasme dengan pasangan yang dinilai lebih maskulin dan dominan serta tentu saja berwajah tampan.

Kajian tersebut juga mengungkap bahawa wanita yang memiliki pasangan tampan dan dominan lebih mungkin untuk mencapai orgasme bersamaan atau sesudah ejakulasi lelaki sehingga lebih mudah untuk hamil.Sebelumnya, orgasme pada wanita dinilai tidak berguna secara biologi. Namun, penyelidik asal Pennyslvania State University mendakwa bahawa orgasme wanita mempunyai fungsi evolusi.

Kajian sebelum ini menunjukkan, orgasme wanita boleh membantu menahan sperma setelah berhubungan seksual dan memperbaiki konsep. Mengikut kajian tersebut, orgasme wanita mungkin merupakan salah satu cara untuk menyeleksi gen terbaik dari sperma untuk membentuk keturunan.

Sementara kajian baru yang disiarkan dalam jurnal Evolution and Human Behaviour menyatakan, kejantanan dan ketampanan lelaki boleh menetapkan kekerapan dan timing orgasme dari pasangannya. Para penyelidik menyimpulkan, meski kajian ini masih memerlukan kajian lebih lanjut, hasilnya menyokong hipotesis bahawa orgasme wanita merupakan mekanisme seleksi gen berkualiti tinggi untuk membentuk keturunan.

Kajian ini melakukan analisis terhadap 110 pasangan. Mereka ditanyai tentang pengalaman orgasme mereka, apakah sebelum, selepas, atau bersamaan dengan pasangan mereka. Selain itu, para wanita diminta menilai ketampanan, kejantanan, dan dominasi pasangannya. Sementara para lelaki diminta menilai ketampanan, kejantanan, dan dominasi dirinya sendiri serta kewanitaan dari pasangannya.

Hasilnya menunjukkan, jika seorang lelaki dinilai tampan dan maskulin oleh pasangannya, kesempatan si wanita untuk mencapai orgasme bersamaan dan setelah pasangannya lebih besar sehingga kesempatan untuk hamil juga lebih besar. Menurut para penyelidik, peluang mendapatkan hamil semakin besar jika wanita mencapai orgasme dalam satu minit sebelum atau 45 minit sesudah ejakulasi lelaki.

Artikel : Sumber Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online