Sunday 25 August 2013

Posisi Seks Untuk Dapatkan Anak Lelaki


Ramai dikalangan kita yang merencana untuk mendapatkan anak apabila sudah berumahtangga. Justeru, bagaimanakah kita boleh menetukan jantina anak yang bakal kita peroleh nanti. Berdasarkan amalan yang diberikan orang terdahulu, kadang-kadang ada kebenaranya dan kadang-kadang meleset. Semunya kehendak tuhan. Kita hanya merancang, tuhan yang menetukan. 

Petikan daripada kompas.com bagaimana posisi seks boleh menetukan jantina anak:

Jenis kelamin bayi bergantung pada spermatozoa apa yang berjaya menyuburkan sel telur. Kalau sel spermatozoa Y yang berjaya menyuburkan, maka akan jadi anak laki-laki. Tetapi kalau sel spermatozoa X yang menyuburkan, maka akan lahir bayi perempuan.

Kedua-dua jenis sel spermatozoa itu secara biologi mempunyai perbezaan. Berdasarkan perbezaan itu kemudian dilakukan beberapa cara untuk menetapkan jenis kelamin bayi sesuai yang diharapkan.

Salah satu cara ialah dengan mengatur hubungan seksual. Ketika melakukan hubungan seksual pada masa subur wanita, diatur agar istri lebih dulu mengalami orgasme, barulah sang suami.

Dengan tetapan ini diharapkan akan lahir anak laki-laki. Tetapi kalau merancang anak perempuan, lakukan hubungan seksual sehari sebelum masa subur, dan isteri tidak harus mengalami orgasme lebih dulu.

Tetapi tentu ada cara yang menggunakan teknologi perubatan untuk membantu pasangan merancang jenis kelamin bayi sesuai dengan yang diharapkan

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online