Friday 9 August 2013

Lee Chong Wei Singkirkan Tommy


Itulah tajuk yang dinyatakan dalam akhbar Kompas.Com. Penulis sendiri melihat kejayaan Datuk Lee Chong Wei menyingkirkan Tommy Sugiarto daripada Indonesia. Kejayaan Chong Wei sangat mudah dan bolehlah dikatakan bahawa kemenangan ini adalah yang paling mudah bagi beliau. Namun, menanti di Separuh akhir merupakan pemain China yang sedang meningkat naik. Peng Yu dikatakan akan bertemu Chong Wei pada separuh akhir nanti. Justeru, kita sebagai peminat dan rakyat Malaysia mengharapkan Chong Wei dapat menjuarai kejohanan dunia kali ini.

Kenyataan akhbar kompas.com mengenai Chong Wei singkirkan Tommy

GUANGZHOU, KOMPAS.com - Lee Chong Wei terlalu tangguh bagi Tommy Sugiarto. Pebulu tangkis Malaysia tersebut, menang mudah atas Tommy, 21-6 21-9, dalam 30 menit, di babak perempat final BWF World Championships atau Kejuaraan Dunia 2013, di Tian-He Indoor Gymnasium, Guangzhou, China, Jumat (9/8/2013).


Sejak awal, pertandingan berlangsung tidak seimbang. Lee dengan cepat menguasai pertandingan dan terus menyerang Tommy. Dengan mudah, unggulan pertama tersebut meraih kemenangan 21-6.


Di awal game kedua, Tommy tampil lebih baik dan berhasil unggul 7-5. Tapi perlawanan anak pebulu tangkis Icuk Sugiarto tersebut hanya sampai di situ. Lee kembali menjauh dan akhirnya menutup game kedua dengan 21-9.


Hasil ini memastikan Indonesia tak lagi memiliki wakil di turnggal putra.


Sementara Lee akan maju ke semifinal untuk menghadapi unggulan ketiga asal China, Du Pengyu. Lee pun semakin dekat dengan gelar juara dunia yang telah lama diincarnya. 

Tahniah! Datuk Lee Chong Wei.

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online