Wednesday 28 August 2013

Jadikan Kenderaan Mewah Sebagai Jalan Ke Syurga Kata Ustaz



Selama Ramadhan ini, Ustaz Solmed getol berbaur dengan sejumlah anggota komuniti bermotor. Ada apa ya?
 

Kata Solmed, ia tengah berusaha mengubah imej negatif yang sudah telanjur melekat pada komuniti kenderaan bermotor dengan cara merangkul dan mengajak mereka untuk berkegiatan positif.
 

"Ini adalah kumpulan anak-anak yang suka kereta mewah, harganya MM-an lah. Nah saya hadir di sana jadi penasihat, jadi jambatan untuk memanfaatkan mereka agar membantu saudara-saudara kita yang miskin," ujar Solmed saat berbincang dengan Kompas.com di penutupan Djarum Hikmah Puasa 2013, Kongsi Momen Bersama Ibu bapa, di Fountaine Atrium, Grand Indonesia Lantai 3A, Jalan MH Thamrin, Jakarta Pusat, hujung minggu lalu.
 

Solmed mengaku sering berpesan kepada ahli komuniti kenderaan bermotor agar kenderaan mewah yang mereka tumpangi boleh dimanfaatkan untuk kegiatan kemanusiaan. "Saya jadi penasihat di banyak komuniti, jadi jangan cuma touring. Saya selalu bilang, 'Saya mohon agar kenderaan kamu itu jadi kenderaan syurga'," pesannya.
 

Dakwah tersebut rupnya diterima para ahli komuniti. Dari situ, mereka mula mengumpul dana untuk disumbangkan kepada yang memerlukan. "Lu bayangin, dalam masa dua hari boleh kumpulin wang 200 juta. Cuba kalau kita ngumpul-nya bukan sama orang begitu, kan belum tentu, maka potensi ini jangan dilewatkan," kata Solmed. Baca seterusnya.........

Sumber: Kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online