Friday 16 August 2013

5 Posisi Hubungan Kelamin Yang Merbahaya


Kali ini, anjungsena ingin membicarakan topik yang agak dewasa dan hal untuk yang sudah berumahtangga. Jadikan ia sebagai pengajaran dan kepada yang belum lagi ke arah ini, juga boleh jadikan ia sebagai panduan. Biasanya orang akan malu atau klise bila berbicara tentang seks, tetapi bagi penulis, ini hanyalah bicara soal keperluan dan kepentingan. Tiada unsur mengajak manusia lain melakukan kejahatan melalui penulisan atau artikel yang disiarkan.

Melalui kenyataan kompas.com mengenai tajuk entri penulis:

Posisi bercinta dapat memberi variasi dalam kehidupan bercinta. Anda boleh mencubanya untuk meningkatkan keintiman sekaligus supaya lebih mudah meraih orgasme. Sayangnya dari sekian banyak gaya bercinta, ada beberapa posisi yang dianggap cukup berbahaya untuk dilakukan.
1. Standing 69

Kedudukan ini boleh jadi merupakan salah satu kedudukan kegemaran para pasangan untuk mendapatkan kenikmatan lebih saat bercinta. Dengan kedudukan ini kedua belah pihak boleh memberikan dan mendapatkan rangsangan pada masa yang sama. Namun sebaiknya, jangan mengubah kedudukan 69, dari biasanya sambil berbaring, menjadi sambil berdiri. Kelihatannya memang mencabar, tetapi kedudukan ini akan sangat berbahaya jika dilakukan. Anda memerlukan otot-otot tubuh yang kuat untuk dapat menyangga tubuh sekaligus memberikan rangsangan. Ketika akhirnya mencapai klimaks, dan tubuh menjadi lemas, badan anda boleh saling jatuh menimpa.
2. Standing cowgirl

Kedudukan cowgirl, biasa disebut juga woman on top, menempatkan perempuan di posisi atas. Lelaki sangat suka bercinta dengan menggunakan kedudukan ini kerana mereka tidak perlu melakukan gerakan yang melelahkan. Namun ketika diubahsuai dengan standing cowgirl, kedudukannya akan menjadi cukup berbahaya. Sekali lagi bila tubuh pasangan tidak cukup kuat, anda boleh tergelincir dan terjatuh.
3. The pair of tongs

Kedudukan ini disebut juga sebagai kedudukan pengapit kerana kedudukan laki-laki dan perempuan tegak lurus dan kakinya saling. Namun, untuk menyangga berat badan, perempuan harus bertumpu pada satu tangan ke lantai dan satu tangan pada pasangan. Kerana bebannya lebih banyak bertumpu pada satu tangan ke lantai, kedudukan ini dianggap berisiko menyebabkan kecederaan pada perempuan. Selain itu, posisi badan yang sering berubah dan beralih mendadak juga boleh melemahkan kekuatan otot tangan, dan meregangkannya terlalu mendadak sehingga otot boleh koyak.
4. Pile driver

Ketika melakukan posisi ini, anda harus bersandar ke sofa atau tempat tidur. Kemudian angkat kaki dan buka selebar mungkin agar si dia boleh leluasa melakukan penetrasi. Kedudukan ini dianggap boleh memberikan kepuasan bagi pasangan, tetapi sangat berbahaya untuk perempuan. Kedudukan ini boleh menyebabkan terjadinya cidera leher. Pasalnya, leher menjadi titik tumpu berat badan dan berada dalam kedudukan yang tidak seharusnya (tertekuk).
5. Bodybuilder

Beberapa orang mendedahkan bahawa seks juga boleh menjadi sarana latihan untuk menguatkan otot tubuh lelaki, salah satunya melalui kedudukan bodybuilder. Dalam kedudukan ini si dia akan mengangkat seluruh tubuh anda, sedangkan kedudukan kaki anda mengunci tubuhnya. Sama seperti latihan angkat beban di gym, sesekali mungkin lelaki tak boleh mengangkat tubuh dengan sempurna dan tidak stabil. Lama-kelamaan, anda berdua boleh terjatuh ke lantai.

Sumber:kompas.com

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online