Thursday, July 18, 2013

Mewahkah Hidup Sebagai ' Anak Ikan'

    
      Kali ini penulis ingin membicarakan tentang sebuah artikel yang dibaca dalam akhbar tempatan mengenai istilah anak ikan. Penulis sering ditanya oleh anak didik mengenai anak ikan ini. bagi sahaja jawapan yang logik diakal mereka, agar meraka akan mendapat jawapan sendiri pada satu hari nanti. Menjadi anak ikan katanya hidup mewah kerana ditaja oleh usahawan-usahawan atau tokoh korporat yang kesunyian. Itu bagi lelaki dan bagi perempuan sudah tentu tidak dipanggil anak ikan, mungkin anak lain.

Petikan sedikit mengenai artikel mengenai anak ikan , Ketampanan itu jugalah yang telah menjerumuskan ke kancah hidup tidak bermoral sebagai 'gigolo' atau istilah anak muda sekarang jadi 'anak ikan' pada wanita-wanita kaya semata-mata untuk hidup mewah.

Itu sedikit  mengenai anak ikan. Jika hendak mengetahui kesudahan cerita anak ikan tersebut. Baca artikel ini.



      Jika iman penuh di dada, kita tidak akan terjerumus ke lembah hina. Teringat kata-kata bekas anak didik, kami tidak belajar tinggi hingga ke universiti, tapi kami boleh membuat keputusan yang tepat dalam kehidupan. Berbanding rakan-rakan kami yang berjaya masuk universiti dan dalam kata lain bijak dan berjaya, tetapi tidak bijak dalam membuat keputusan. Hal ini kerana ramai antara mereka yang terlibat dalam gejala sosial terutamanya di bandar besar. Persoalanya.....benarkah?

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online