Wednesday 17 July 2013

Cuka Disimbah atau Dimakan?

      
Mangsa Curahan Cuka  Sangat Teruk
       Satu kejadian baru-baru ini menggemparkan kita semua mengenai tindakan seorang suami yang menyimbah cuka kepada isterinya yang dikatakan curang. Jika melihat keadaan isterinya itu, sangat parah dan teruk. Cuka apakah yang digunakan sehingga mendatangkan kecederaaan yang amat teruk sebegitu. Ya, sudah tentu cuka getah yang digunakan. Kalau cuka makan, kejadian ini tidak akan dilaporkan dalam akhbar tempatan. Walaubagaimanapun, kejadian ini mengingatkan kita bahawa , cuka atau  asid yang digunakan senang diperolehi. Kemungkinan kes serupa akan berlaku lagi jika cuka atau asid yang paling murah ini boleh dibeli oleh sesiapa sahaja. Marah sahaja, curah cuka getah. Mudah bukan? Hilang pertimbangan menyebabkan manusia sanggup lakukan apa sahaja. Kita kena juga melihat mengapa seseorang itu hilang pertimbangan dan kewarasan. 
Cuka Getah Mudah Didapati

           Melihat kepada kes di Bau Sarawak yang berlaku baru-baru ini, akibat cemburu apabila mengetahui isteri mengadakan hubungan dengan warga afrika menyebabkan si suami hilang pertimbangan. Betul atau tidak cerita itu, hanya suami dan isterinya sahaja yang tahu. Melihat keadaan mangsa, sepatutnya kejadian itu tidak berlaku. Kewarasan manusia akan hilang jika dikuasai nafsu dan amarah. Justeru, bagi umat Islam..beristhigfarlah selalu agar terhindar daripada melakukan sesuatu perkara yang menyebabkan kita kerugian nikmay hidup semasa berada di dunia. Baca cetia suami simbah asid atau cuka getah di sini.

Trauma Disimbah Cuka
Ingat, apabila suami marah ambillah cuka makan di rumah. Rasa cuka itu boleh membuatkan anda tersedar daripada kemarahan anda. Cuba tengok.....

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online