Monday 2 April 2012

MINUM SUSU?


Kita biasa dengan susu sejak kecil. Tetapi apabila semakin dewasa kita akan terus melupakan susu.Link Tambahan pula terdapat banyak air yang boleh menggantikan susu. Tahukah anda bahawa susu sebenarnya mempunyai banyak kebaikan kepada bayi dan kanak-kanak. Sebenarnya, kata Dr. Norimah, susu biasa sudah mencukupi untuk tumbesaran kanak-kanak kerana khasiat atau nutrien boleh didapati dalam pelbagai jenis makanan asalkan diambil secara sederhana, seimbang dan pelbagai. Seperti yang diketahui umum, susu kaya dengan kalsium. Kanak-kanak perlu minum susu kerana kalsium penting untuk pembentukan tulang dan gigi. Protein dan pelbagai vitamin yang terkandung di dalamnya pula membantu pembesaran dan kesihatan.

"Justeru susu amat penting dalam proses pertumbuhan kanak-kanak. Biasanya kanak-kanak yang minum susu lebih tinggi daripada ibu bapa mereka," ujarnya.Baca lagi tentang kebaikan susu.


P/s: penulis hanya minum susu ibu , tak mampu nak belai susu formula. Dan terima kasih ibu , kerana susu ibu penulis jadi seperti sekarang. Hari ini..semua jenis susu boleh minum...mahu tidak mahu sahaja

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online