Monday 11 April 2011

PALSU


Hari ini banyak yang palsu. Kiranya telur yang dikatakan palsu , rupa-rupanya bukan palsu. Tapi masih banyak perkara-perkara yang palsu kita kena siasat. Misal kata senyuman palsu , kerja palsu , dan semua yang palsu. Yang kita tahu mengenai palsu yang disiasat ialah seperti kad kredit palsu , gigi palsu , dan banyak lagi yang palsu.

Tetapi ...hari ini kita dikejutkan lagi setelah heboh 1 Malaysia , bahawa telur yang kita selalu makan adalah palsu rupa-rupanya palsu belaka. Yakni , telur itu adalah telur tulen. Justeru , selepas ini kita akan membeli telur yang lebih mahal sedikit kerana pengusaha-pengusaha telur perlu berdaftar terlebih dahulu sebelum telur - telur mereka dipasarkan. Akhirnya , kita yang kena juga. Siasat punya siasat..yang palsu rupanya tulen.

Apa kata kita siasat banyak lagi perkara palsu disekeliling kita , banyak contoh yang boleh kita ambil sekarang ni . Tak perlu tengok jauh , tengok di sekeliling kita pun kita dah dapat agak itu palsu atau tulen. Apa-apa pun , harap-harap tiada harapan palsu yang dihamburkan kepada kita dalam waktu yang terdekat ini. Faham-faham sahajalah wahai pembaca sekalian , Sarawak tengah panas ..selepas ini di semenanjung pula.

2 Comments:

zul permatang badak said...

ialah....semua nak ambil jalan mudah......karya pun ada yang ciplak.....bergelumang dgn dunia puisi ada juga sajak2 ciplak......yang saya jumpa....tak kemana............

mungkin boleh lepas dari penelitian saya....tapi kawan2 saya...tetap jadi mata2........

cikgu pun boleh tolong pantau.......
kita bersatu menjaga hak ....

o.k...selamat menulis...jumpa lagi....

yanmaneee said...

coach outlet
yeezy boost 350
nmd
adidas gazelle
cheap nba jerseys
christian louboutin sale
fitflop
yeezy boost 350 v2
fila shoes
hermes handbags

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online