Thursday, February 3, 2011

KENANGAN DI PELABUHAN




Dua tiga hari ini kenangan di Pelabuhan kembali menggamit. Jika tidak kerana anak didikku menggamit kenangan melalui muka buku, sudah tentu aku makin lupa tentang pelabuhan. Terima kasih kepada anak didikku Tahun 2005 tahun 6 tak kira lah tahun 6 apa. Yang penting hangpa semua masih ingat kat cikgu. Cikgu bukan minta hangpa semua ingat cikgu, tapi mungkin dulu cikgu buat sesuatu sampai ingat cikgu sampai ke sudah. Ada dua tiga orang antara mereka yang aku masih ingat...maklumlah depa suka expose masa kita ajar. Antaranya, Nasaruddin, Fathi , Mak Cik , Hidayah , Rahman , Azizah dan ramai lagi. Kalau Syuhada minta aku senaraikan murid kelas aku masa tahun 2005 , aku boleh senaraikan kerana hingga kini aku masih simpan nama-nama mereka. Tak percaya, tanya Syuhada...siap dengan nama penuh lagi aku senaraikan. Buat anak didikku tahun 6 2005 di SKPK...semoga anda berjaya. Kalau dah jadi doktor , lawyer , arkitek dan apa sekalipun jangan lupa dari mana asal kita. Maafkan cikgu andaikata cikgu silap dan salah tibai hangapa semua dulu.

8 Comments:

Anonymous said...

kenangan...yg ckup indah
buat kite bersama.ape2 pun trima ksih kpd ckgu krana mngjar kami smue xkira pnat lelah ckgu..ckgu sdh bnyak mnabur bkti kpd bkas2 mrid skpk..kami tidak meharap ape2 cme.ingin kn kjayaan kite smue didunia dn diakhirat..
saya..harris adam ex student skpk
sbagai bkti ckgu sbgai gru klas 3maju...(Guru Ku..Kejayaan Ku)SALAM

Anonymous said...

saya berasa sungguh terharu dengan apa yang cikgu katakan..walaupun cikgu sudah lama tinggalkan kami..namun memori bersama kami ttp juga cikgu simpan dan menjadi kenngan..terima kasih cikgu..kerana dengan didikan cikgu serta guru2 yang lain..insyaallah..kami mula mengenali erti kehidupan..tiada apa yg dapt kami bls dengan jasa cikgu taburkan..hanya kami mengharap..memori akn sentiasa bersama hingga ke akhir hayat serta semoga segala jasa yg cikgu sumbangkan mndapat rahmat allah dan diberkati-Nya..kami sayang cikgu...dari Norainmuni binti hamid ex student 6k...

ANJUNGSENA said...

Harris Adam
Cikgu mcm perbah dengar nama ni..dan cikgu pernah ajar ko ni..harapan cikgu Harris berjaya

Norainmuni Bt Hamid
Cikgu sangat mengenali kamu...tiada apa yang cikgu inginkan..harapan cikgu cuma anak murid cikgu berjaya di dunia dan akhirat...

Anonymous said...

-WIRA ZABRI-
ckgu memg yg terbek ckgu..
thanx ajar sy bm pd tahun 2005....
smpi skunk sy yakin ngn kemampuan sy menulis karangan.....
ini sume berkat air tangan ckgu yg x pnh lenguh mendidik sy.....
sy harap sy dpt apa yg sy impikan....
sy doakn ckgu sntiasa dlm keadaan yg tenang...X TAU R CKGU KNL AG OR X...
(MUHAMMAD FATHI BIN MOHTAR)...
assalamualaikum....

ANJUNGSENA said...

Fathi..wajah ko tak berubah pun..cikg masih terbayang wajah ko sama mcm dulu..bila kena cubit..adeh...adeh...Cikgu harap Fathi berjaya..jadi yang terbaik ok.

Anonymous said...

-wira zabri-
terima kasih kerana mengingati kami,,ank2 muridmu yg nkal.,.semoga kehidupan cekguceria selalu.,doakan kejayaan ank2 muridmu d sini.,.,.assalamualaikum
(muhammad Nasharudin zaharudin):)

Anonymous said...

memg x brubah ckgu...tp lg comel....hahahahee
orait.....thanx doakn sy....

ANJUNGSENA said...

Untuk Nasa dan Fathi teruskan berusaha ok...bila berjaya jgn lupa asal diri kita..jaga bahasa jaga tatasusila , hormat orang tua akan senang di dunia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online