Monday 21 February 2011

INI BUKAN PENCEMARAN ALAM



Saya melihat perkara ini berlaku selama bertahun-tahun. Adakah anda pernah melihat perkara seperti ini? Asap ini saya lihat dilepas setiap bebrapa jam sekali. Perkara ini berlaku di Tanjung Rambutan , Ipoh Perak. Rumah sauadara saya bersebelahan sekolah dan beberapa buah kilang. Saya kira tauke kilang itu cukup ghairah mengejar keuntungan tanpa memikirkan kesan lepasan asap ke atas alam sekitar. Apa tindakan penguatkuasa terhadap kilang tersebut. Sudah tentu tiada tindakan diambil kerana saya lihat perkara ini sedari dulu lagi. Hai...bumi kita menimpa nasib malang dengan tindakan manusia yang hanya mementingkan keuntungan.

Asap ini tidak memberi kesan kepada kesihatan kita?

3 Comments:

Jumir said...

Tetibe sesak nafas bace n3 ni. He3..jagalah alam sekitar n kesihatan.

ZABRI ZAINOL ABIDIN said...

Sayangilah alam sekitar hahahahah jangan melepas merata-rata ok..asap tu bahaya

indra said...

terimakasih untuk informasinya semoga bisa memberikkan nilai manfaat untuk orang banyak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online