Wednesday, December 17, 2008

PAKAR AUSTARLIA DAN PERDANA V6

Baru-baru ni..KPM telah melantik atau memilih pakar dari Australia untuk memantau atau menilai PPSMI. Justeru bagi penulis ,kita melakukan kesilapan yang sudah terang lagi bersuluh. australia sememangnya menggunakan bahasa Inggeris. sudah tentu mereka akan bersetuju penggunaan PPSMI dalam BI. Adakah negara kita kekurangan pakar sehingga menggunakan pakar dari luar. Cadangan penulis , lebih baik guna pakar dari Sepanyol ka , Perancis ka, Jepun ka, Korea ka..baru kita dapat keputusan yang baik.


Satu lagi ...isu penggunaan kereta import sebagai kereta kegunaan rasmi kerajaan negeri. Ada yang kata tak patriotik lah..macam-macam lah. Tapi bagi penulis ...elok la guna kenderaan tempatan. bab servis ni...biasalah kita kena servis kereta. tapi tengok pada kegunaan lah. Kalau dah kereta freee , pakai main tekan ja. rosak lah kereta tu. tengok org lain guna tak dak apa pun. Kalau ketiga-tiga kerajaan PKR ,PAS nak pakai kereta import pun pakai lah. Bila lagi nak pakai kereta import. 4 taun lagi , kerajaan baru tukar pula pakai BMW. Boleh kan?

1 Comment:

Anonymous said...

Salam
Harap datanglah pada 5 Mac 2009 ini di Masjid Batu,Prtg Pauh
Kita perlu tunjuk bantahan soal PPBMI
dan kita perlu kepada sokongan.

AJK dari KL akan turun.

-azizi abdullah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online