Friday 8 August 2008

PANDANGAN ANDA

Mengapakah hari ini kanak-kanak dan pelajar-pelajar tidak lagi berminat terhadap mata pelajaran Sastera atau Bahasa Melayu. Sedangkan mereka lebih meminati karya -karya asing. Kenapakah perkara ini berlaku sedangkan negara kita mempunyai ramai penulis muda seperti Faisal Tehrani, Lutfi Ishak, Nisah Haji Haron , Samsudin Othman , Serunai Faqir dan ramai lagi.
Adakah membaca karya tempatan tidak dapat meningkatkan penguasaan Bahasa Inggeris berbanding membaca Karya Luar.

5 Comments:

Anonymous said...

salam cikgu..
sapa yang kenal nama-nama yang cikgu sebutkan. Adkah karya mereka dapat menarik minat pembaca terutama pelajar sekolah rendah . nak bandingkan JK Rowling dengan mereka , bagai langit dengan bumi. Itupun mereka sudah dianggap hebat di malaysia. Saranan saya, menulis biarlah sesuai dengan umur remaja atau kanak-kanak.
salammm....

Anonymous said...

zabri,
sesekali kalau ada lapang, datanglah ke rumah saya. boleh kita sembang-sembang.

azizi abdullah

Anonymous said...

zabri,
kalau ada lapang, sesekali datanglah ke rumah saya. 424 taman bersatu,belakang petronas tmn. bersatu.
hubungi saya dulu 012 4396060


azizi abdullah

shakirabid said...

salam...
azizi hj abdullah penulis novel tu ker?
saya minat ngat...

ZABRI ZAINOL ABIDIN said...

Saudara Azizi / Pak Azizi

InsyaAllah saya akan cari masa yang sesuai untuk berkunjung ke rumah Pak Azizi , saya sangat berbesar hati menerima jemputan Pak Azizi. Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online